Animation Bootcamp: Be the Ice Sculptor

Dit is de eindopdracht van de cursus Animation Bootcamp. Het was hard werken de afgelopen weken en onderstaande animatie kostte me alleen al 45 uur animeren, ruim 5 uur ontwerpen los van de twee karakters, de houthakker en de beeldhouwer. Ik had voor de gemakkelijke weg kunnen kiezen en de illustraties gegeven door de opleiding kunnen gebruiken, maar ik wilde er een eigen stempel op drukken, en dat is me gelukt! Onderstaande animatie kan ik natuurlijk ook voor een ander beroep maken, of een merk.

 

Screenshot van animatie over cirkels

Animation Bootcamp: Circle Society

Vandaag heb ik een aantal animaties toegevoegd aan deze website, waaronder een ‘stopmotion’ video en onderstaande; Circle Society. De afgelopen dagen heb ik een aantal animaties op enkele punten verbeterd en ben bezig met het ontwerpen van objecten voor de eindopdracht van de cursus. Zodra dit ontwerp af is post ik ze ook op deze site. Ook voor onderstaande animatie geldt, het design is aangeleverd, alle animatie is bedacht en uitgevoerd door mijzelf.

 

Animation Bootcamp: Pong

Onderstaande animatie is een variatie op het bekende Pong uit de jaren 70, maar dan een stuk actiever! De opdracht was een stukje van een spel weer te geven. Dit is de tweede versie waarbij de bal kort door het blauwe racket rolt. Inmiddels heb ik hier weer een variatie op gemaakt, maar die is onderdeel van een langere animatie en nog niet klaar.

 

Project Regenwoud

In het kader van mijn opleiding BIK (Beroepskunstenaars in de klas) heb ik een project van drie lessen ontwikkeld over het regenwoud. Aangezien de school waar ik de pilot heb gegeven ook echt gaat verhuizen eind dit jaar had ik bedacht dat het regenwoud dan maar mee moet verhuizen, vooral omdat het wordt bedreigd door brand en bomenkap, maar hoe verhuis je een regenwoud?

Het is sowieso mijn missie om kinderen met zoveel mogelijk materialen te laten kennismaken. Vandaar dat ik echte bladeren uit mijn volkstuin mee naar de klas nam en als materiaal overschotten uit de industrie. En uiteraard papier en karton.

Verder ontstond het idee om de kinderen een maquette te laten maken van hun eigen nieuwe schoolgebouw, een gouden vondst waarbij de kinderen betrokken werden bij hun eigen verhuizing en met de meest inventieve ideeën kwamen. Na de serie van drie lessen was het tijd om alle kunstwerken tentoon te stellen, op de school van de pilot had elk klaslokaal een enorm prik- bord achterin waar alles werd opgehangen.

Op de pagina van dit project staan nog veel meert foto’s, een korte video en een geluidsfragment dat ik ook aan de kinderen heb laten horen.